Що таке модерація?



У даному курсі ми хочемо розповісти про технологію модерації, яка дозволяє значно підвищити результативність та якість навчальних занять за рахунок посилення мотивації всіх учасників освітнього процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, ефективного управління педагогом процесами навчання, виховання та розвитку.

Зниження енерговитрат вчителя та учнів, створення комфортної творчої обстановки на уроці, сприятлива психологічна атмосфера в класі – ці та інші позитивні ефекти модерації визначають активне вивчення і застосування педагогами даної освітньої технології .

Moderare - у перекладі з латинської - приводити в рівновагу, керувати , регулювати. Як освітня технологія модерація була вперше розроблена в 60-ті - 70-ті роки минулого століття в Німеччині. З тих пір багато вчених і фахівців, в тому числі педагоги, активно розвивали і застосовували модерацію на практиці, вдосконалюючи дану технологію.

В основу розробки цілей, принципів, змісту і методів модерації були покладені педагогічні, психологічні та соціологічні аспекти, які спрямовані на активне зацікавлення всіх учасників в освітньому процесі, забезпечення комфортності на уроці кожного учня, на формування націленості учнів на досягнення результатів.

Сьогодні модерація - це ефективна технологія, яка дозволяє значно підвищити результативність та якість освітнього процесу. Ефективність модерації визначається тим , що використовувані прийоми, методи і форми організації пізнавальної діяльності спрямовані на активізацію аналітичної та рефлексивної діяльності учнів, розвиток дослідницьких і проектувальних умінь, розвиток комунікативних здібностей та навичок роботи в команді.

Процес спільної роботи, організований за допомогою прийомів і методів модерації сприяє зняттю бар'єрів спілкування, створює умови для розвитку творчого мислення та прийняття нестандартних рішень, формує і розвиває навички спільної діяльності.

Методи модерації відрізняються від автократичних дидактичних способів навчання. Вчитель і учні є рівноправними учасниками освітнього процесу. Від кожного з них в рівній мірі залежить успіх навчання. Учень перестає бути об'єктом навчання, займаючи активну позицію в освітньому процесі. Такий підхід формує у учнів самостійність у виробленні і прийнятті рішень, готовність нести відповідальність за свої дії, виробляє впевненість у собі, цілеспрямованість та інші важливі якості особистості.

При використанні технології модерації принципово змінюється і роль вчителя. Він стає консультантом, наставником, старшим партнером, що принципово змінює ставлення до нього учнів - з «контролюючого органу» вчитель перетворюється на більш досвідченого товариша, що грає в одній команді з учнями. Зростає довіра до вчителя, зростає його авторитет і повагу у учнів . Це вимагає психологічної перебудови та спеціальної підготовки вчителя з проектування такого заняття і циклу уроків, знання технології модерації, активних методів навчання, психофізіологічних особливостей школярів. Але всі ці вкладення з лишком окупаються досягнутими результатами.

Цілі застосування модерації – ефективне управління класом у процесі уроку, максимально повне залучення всіх учнів в освітній процес, підтримка високої пізнавальної активності учнів протягом усього уроку, гарантоване досягнення цілей уроку. Таким чином забезпечується оптимальне використання хронометражу уроку або позакласного заходу, а також енергії і потенціалу всіх учасників освітнього процесу .

Чи можна на уроці організувати активну участь всіх учнів класу в обговоренні теми, виконанні завдань, презентації результатів самостійної роботи? Так, технологія модерації спрямована саме на те, щоб залучити всіх учнів у ці процеси. І не просто залучити, а зробити їх участь зацікавленою, мотивованою, націленою на досягнення освітніх результатів. Модерація ефективно вирішує цю складну задачу шляхом організації групової роботи учнів. Така робота може проводитися в парах, міні-командах або малих групах, або всім класом.

У модерації також застосовуються добре відомі сьогодні техніки вирішення проблем і пошуку оптимальних рішень – мозковий штурм, кластер, морфологічний аналіз, ментальні карти, шість капелюхів мислення, синектика та ін.

Комментариев нет:

Отправить комментарий